Az ajánlási időszak lezárult
#5

Mini Cooper S - Ördögfióka

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 5. /27
  • Pontszám: 7.50
  • Szavazatszám: 301
Mazda RX-8 - Banzaaaaiiii!
A téma további cikkei
Akárhogy is vesszük, a Mini nem az a fajta autó, ami mellett csak úgy közömbösen el lehet sétálni. Lehet szeretni, lehet utálni, de hogy közömbösnek lenni? Semmiképpen sem.
Tartozom egy vallomással: nem kevés előítéletem volt az új Minivel kapcsolatban.
Mini Cooper S - Ördögfióka Először is ott van maga a márkanév. A klasszikus Austin/Morris Minit azt hiszem senkinek sem szükséges külön ismertetni. Amikor 1959-ben bemutatták az Alec Issigonis által tervezett zseniális törpeautót, akkor hatalmas előrelépésnek számított a keresztmotoros, fronthajtású építési mód. Bátran mondhatjuk, hogy Issigonis forradalmat csinált, mivel a rendkívül kompakt, közös szerkezeti egységet alkotó motor és váltó miatt addig elképzelhetetlenül kis méretű, mégis használható belterű kocsit sikerült alkotni. (Csak mellékesen jegyezném meg, hogy a mai átlagos autók mintegy 90 százaléka ezt az építési módot követi.)
Aztán jött John Cooper és az általa konstruált, szanaszét tuningolt versenyváltozatok, amiknek végképp sikerült legendává tenni a Minit. Egy ilyen autóval Monte Carlo-ralit nyerni körülbelül akkora teljesítmény, mintha ma valakik egy Chevrolet Sparkkal tennék ugyanezt mindenféle Imprezák és 307-es WRC-k ellenében. Szóval a legenda adott. De 41 évnyi népszerűség után a BLMC sajnos kénytelen volt leállítani a gyártást, mert hát ugye minden jónak vége szakad egyszer.
Aztán jött egy tulajdonosváltás a márkát birtokló cégcsoportnál, és az új tulajdonos a BMW lett. Az egész autósszakma egy emberként hördült fel, amikor bejelentették, hogy piacra dobják a Mini új változatát. Az egésznek nagyon pénzszaga volt, másrészt a legtöbb autórajongó gyomra azt se vette be, hogy egy ízig-vérig angol kocsi utódja egy némiképp elmaszkírozott német konfekcióautó lesz. Őszintén bevallom, én is így közeledtem hozzá.
Mini Cooper S - Ördögfióka Más részről ott volt az is, hogy szeretem alapvetően a racionális oldalról megközelíteni a dolgokat, és a Minivel pont ez volt a baj, hogy tulajdonképpen nincsen benne semmi racionális. Kettőnél több ember számára használhatatlan, mert a hátsó ülés csak rövid távon kényelmes. Csomagtere gyakorlatilag nincsen, akármelyik hasonló jellegű városi kocsi (pl. Fiat Seicento, Suzuki Alto) fel tud mutatni nagyjából ugyanennyit, ráadásul úgy, hogy azok még kisebbek is, és némelyikük ötajtós. Egyszóval: a praktikum nem az erőssége. Akkor nézzük talán az árcédulát: alapáron 6,3 millió. Egy középkategóriás kocsi ára, hmmmm, akkor talán ezt is hagyjuk.
Mini Cooper S - Ördögfióka A katalógusadatokat tovább böngészve a motorteljesítmény némi bizakodásra ad okot: a 175 lóerő és a 240 Nm nagyon jól hangzik (Több, mint háromszorosa a Seicento Sporting teljesítményének!!!) Lehet, hogy talán élményautóról van szó? Nézzük csak a katalógust: elsőkerékhajtás, és 1,2 tonnás tömeg. Nem hangzik túl bíztatóan. A régi, cápa 5-ös BMW volt ilyen dögnehéz, csak az két számmal nagyobb volt. Ezek után csalódottan félre lehetne hajítani a katalógust, elmenni és abból a 6,3 millióból venni egy Astra Classicot, meg a maradékból valami városi csettegőt az asszonynak, de nagy hiba lenne. A katalógus ugyanis nem árul el mindent.
Mini Cooper S - Ördögfióka Járjuk csak körbe a Mini Coopert. A formája tulajdonképpen nem is rossz. Sőt tulajdonképpen tetszik. Ha szigorúan vesszük, semmi köze nincs a régi Minihez, de visszaköszön egy-két jellemző stíluselem, pont úgy, hogy még nem válik erőltetetté. A fehér tető, és a csíkok kifejezetten jól állnak neki. A kerek lámpák, a gömbölyű tükrök, a krómszegélyes hűtőrács és króm tanksapka kiemelik az átlagautók tömegéből. Az emelkedő övvonal, a nagy tengelytáv és a sarkokba kitolt kerekek dinamizmust sugallnak, és modernné teszik.
Mini Cooper S - Ördögfióka Retro, de nem tolakodó módon. Valahogy egészen harmonikusan ötvözi 2007-et és 1959-et, nem úgy, mint szerencsétlen VW New Beetle, aminél még az is tetézte a bajt, hogy a beindítás után a kocsinak az orrában kezdett el kerregni az 1.9-es TDI. Gyakorlatilag attól a kocsitól minden igazi autórajongó a haját tépte, mert egyszerre sikerült vele megfricskázni a boxer-hagyományt, a farmotort, és a léghűtést. Na de hiába, haladni kell a korral, ma az orrmotor-elsőkerékhajtás-folyadékhűtés az egyetlen üdvözítő megoldás, így hát a New Beetle a plázacicákon kívül igazából nem is hódított meg senkit.
Más a helyzet a Minivel: ugyan ez is orrmotoros és fronthajtású, de ez nem jelenti a hagyományok lábbal tiprását. Annyiban tér csak el az Issigonis-féle eredetitől, hogy ez az építési mód már nem számít nagy durranásnak.
Mini Cooper S - Ördögfióka A beltérről is elmondható hogy minden, csak nem átlagos. Kövezzenek meg, de szerintem giccses. A rengeteg alu-hatású műanyaggal telezsúfolt műszerfal minden eleme gusztustalanul kerek, középen a levesestányér-méretű kilométeróra egyszerűen több, mint megdöbbentő, és mindezt még megdobták egy haszontalan, hatásvadász majomsággal: a variálható színű hangulatvilágítással. Ha akármelyik másik autógyár piacra dobna valami ilyesmit, kapásból a minőségéről híres kínai Xiangling Landwind szintjére degradálná magát, és az autóit ötös csomagban árusítanák a józsefvárosi piacon. A Minivel viszont megint csak más a helyzet: még ez is jól áll neki. Valahogy nem tud nem tetszeni az embernek. A motor beröffentése után pedig még inkább belopja magát az ember szívébe. Az 1.6-os turbómotor brummogásától kellemesen borsódzik a pilóta háta. A PSA és a BMW közös fejlesztésű feltöltött erőforrása sok jót ígér: a franciák mindig is értettek a kis lökettérfogatú, de felpaprikázott motorokhoz, és a bajorok sem a gyenge vasakról voltak híresek, ráadásul nekik köszönhetően talán a megbízhatóság se lesz gyenge pontja az autónak. Egy szó, mint száz: a Mini, megy mint a meszes. Nem érezni, hogy valójában mennyire nehéz. A 175 ló rendesen viszi, és a kis méreteinek, a pontos kormánynak és a jó futóműnek köszönhetően istenien lehet vele cikázni a városi forgalomban. Nagy tempóval vett kanyarban pont annyira marad alulkormányzott, hogy ne legyen zavaró az a pici csúszás, így iszonyatos tempóval lehet rázuhanni az ívre, és a Mini magabiztosan, sínautóként jön ki a fordulókból. Hát igen, a BMW futómű az BMW futómű.
Mini Cooper S - Ördögfióka Nagyon kevés olyan kocsi van, ami az elsőkerékhajtású létére élvezetesen vezethető, de a Minit mindenképpen közéjük kell sorolni. Egyike azoknak az autóknak, amelyek sebességmániás vaddisznót csinálnak abból a nyugdíjas anyókából is aki életében egyszer lépte túl a 60 km/órát, autópályán. Nagyon nehéz megállni, hogy az ember ne álljon bele a gázba, ne akarjon mindent és mindenkit leelőzni, és ne folyton az ideális ívet keresse a kanyarokban. Ideális játszósautó. Versenygépnek kicsit túl nehéz, városi autónak túl drága, családi járgánynak abszolút célszerűtlen, de az élmény semmi máshoz nem hasonlítható: a Mininek lelke van.
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Mazda RX-8 - Banzaaaaiiii!
Autócsoda (5/27)
K É P G A L É R I A
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Mini Cooper S - Ördögfióka -
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
5 384 097 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Clara
2016-09-01
16:17:05

"Grazi for mainkg it nice and EZ."

Cherilynn
2016-08-27
20:46:52

"I merely wanted to thank you once again for your amazing web site you have designed here. It truly is full of ideas for those who are seriously interested in this kind of subject, in particular this very post. Your all absolutely sweet as well as thoughtful of others and also reading the blog posts is a wonderful delight in my exierpence. And that of a generous treat! Dan and I will certainly have pleasure making use of your tips in what we should do in a few weeks. Our checklist is a mile long and simply put tips is going to be put to great use."

Bobby
2015-01-13
07:01:41

"Right onth-is helped me sort things right out."

dani
2010-09-09
10:55:59

"kir kocsi a nissan gt is!!!!!!!! "

Razor
2010-09-01
16:13:03

"Nagyon jó kis kocsi igazi vadállat is tud lenni ha meghúzkodják a bajszát."

mámorka
2010-09-01
14:48:43

"Gondolom sokan vannak akik nem engedhetik meg maguknak, ezért ajánlom, hogy a Coca Cola jelenlegi promócióján a coke.hu-n lehetőség van Mini Coopert tervezni, amit meg is lehet nyerni a tervezett design-nal! :D http:/ /coke.hu/MINI Itt tessék utánanézni a dolgoknak! :)"

merivaa
2010-09-01
14:20:58

"Nem azért tették rá az "S" jelzést, mert pár lóerővel erősebb lett az elődjénél, hanem azért, mert ez a Sport változat és az elődje is az volt. Annyiban különbözik a Coopertől, hogy ebben turbós 1.6-os van. Ha ez nem tetszik akkor ott a 211 lovas JCW változat! "

turbonrágó
2010-08-23
14:53:11

"Mondjuk ebben igazat adok Protak-nak...én is többet vártam. Most valamire ne tegyék rá a sport jelzést ami csak egy harmatnyit erősebb az elődjétől. Meg az S nem csak a motorban kíván plusz erőt belerakni hanem a kaszniban is megjelennek a sportos vonások...a kerekekről nem is beszélve. Én máshogy dobtam volna össze ezt az autót."

Protak
2010-08-23
13:08:29

"Szerintem nagyon jó kis kocsi lett. Én személy szerint egy kicsit többet vártam ha már megkapta ezt az S jelzést. Én arra gondoltam , mielőtt elolvastam a cikket és megnéztem a videót, hogy most itt egy igazi kis erőgépet fogunk látni. Nekem csalódnom kellett benne, mivel azt hittem komolyabb teljesítményre lesz képes ez az autó, így hogy megkapta az S jelzést. Szerintem egy ilyen autótól ezek nem nagy elvárások."

Vándor
2010-08-23
11:38:06

"Alapvetően a mini életérzése nem nagyon változik akkor sem, ha kicsivel több rohangál belőle az utakon, mint megszoktuk. A klasszikus mini feketében, angol zászlóval a tetején... Hát igen, az az, amit mindenkinek ki kell próbálnia egyszer :) El sem tudjátok képzelni milyen ülni abban az autóban és csak vezetni... Országúton, városban, akárhol. Ha nemethattila arra gondolt, hogy ez megváltozna csak azért, mert egy piroslámpánál kettő állna meg egymás mellett egy ilyen autóból, akkor ezzel nem érthetek egyet. A mini szerintem mindig is egy olyan autó volt, aminek a festése kicsit egyedivé tette a tulajdonosa számára. Ez nem nagyon változik most sem. Raksz a motorháztetőre egy jó kis matricát, és máris azt bámulod mindig, amikor bent ülsz és vezetsz :)"

nemethattila
2010-08-23
11:19:56

"Szerintem teljesen rendben van az új mini, a teljesítmény e a leírások alapján nagyon kecsegtetőnek tűnnek meg minden, és maga a mini stílusa fantasztikus. Az egyetlen probléma (illetve csak mostanság kezd probléma lenni) hogy manapság egyre többen szeretnének egy minit főleg a fiatalok körében, de láttam már nem 1-2 idősebb ember kezében is a mini kormányát, és így félek attól hogy pont azért amiért nekem tetszik a mini hogy már messziről kitűnik a többi autó közül az egyszerűen teljesen elfog tűnni hogyha ez így folytatódik. Némiképpen persze azért el lehet térni a társaktól egy kis optikai tuninggal egy kis matricázással vagy egyedi fényezéssel de ezt már mindenki megteheti meg az sajnos nem mindig tükrözi vissza a tulajdonos teljes személyiségét mivel nem Ő tervezi."

Cruse
2010-01-25
13:58:22

"Ez az az autó amivel elismerté és barátságossá válik az ember ha vezeti. A kicsinysége folytán rokonszenvet ébreszt. Jó ízléssel alkották és belül megvan az a formavilág ami által akár egy sport roadsterben is érezheti magát az ember. Nyáron kitűnő szabadidő autónak tűnik a strandok környékén, a nagyvárosban kényelmes közlekedést és könnyű parkolást biztosít. Igazából egész Budapestet ennek az autóméretnek építették. Télen is az eleganciát és a gazdája magas inteligenciáját hírdeti és ráadásul olyan kényelmes, hogy nyugodtan le lehet autózni vele az egész tankot. "

Linci
2009-07-26
15:31:34

"Nagyon szép auto az egyik kedvencem :D"

Christi@n
2009-02-25
17:41:07

"NA EZ MÁR AUTÓ!!! SZERINTEM GYÖNYÖRŰ!"

barczag balint
2008-12-01
20:59:47

"a regi jobb volt "

MR.Balazs
2008-12-01
20:57:17

"jo kis kocsi csak mereg draga "

Kertiné Szőke Erika
2008-03-30
11:29:08

"Szivesen elfogadnék egy ilyen takaros kisautót"

Farkas andrea
2008-03-30
09:50:48

"Tetszik,de nekem nem kellene. Ennek az árából már jobbat is tudnák venni."

bebe
2008-03-29
21:08:45

""Szívesen elfogadnék egy ilyen kis járgányt! :)""

Geri
2007-10-20
11:46:20

"Mit szóltok az új Mini Clubmanhoz? Szerintem elég csúnyára sikerült szegényke, de egyesek szerint aranyos.."

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv