Az ajánlási időszak lezárult
#11

Honda S2000 - Dupla plusz jó

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 11. /27
  • Pontszám: 7.17
  • Szavazatszám: 262
A téma további cikkei
Orwell klasszikus utópiájában az 1984-ben a végtelenségig lebutított „újbeszél” nyelven a „dupla plusz jó” kifejezéssel illették a nagyon frankó dolgokat. A Honda S2000-est is csak így lehet jellemezni.
Egy roadster alapból jó. Még egy nagyon-nagyon elcseszett roadstert is nagyobb élvezet vezetni, mint a legjobb családi buszlimuzint, vagy kombit.
Honda S2000 - Dupla plusz jó Egy Honda nem lehet rossz. Még az olyan haszontalanságok, mint a HR-V, vagy az olyan antiautók mint az FR-V, még azok sem. Rondának rondák, mint a bűn, de a konkurenseiket még így is verik általában, meg mellette megbízhatóak is, ez vitathatatlan. Minden autógyártónak becsúszik néha egy-egy rosszabbul eltalált modell, némelyiknek zsinórban több is, de Hondáék az elmúlt harminc évben még egyszer sem botlottak. Nem nagyon hallani a Hondájukra panaszkodó tulajdonosokat, még a sokat megélt huszonéves példányok esetében sem. Talán az egyetlen kivételt a magukat üzletembernek hívó (amúgy seftes) kopasz fiatalemberek által két törött autóból összegányolt példányok jelentik, de itt se a gyárat, hanem inkább a hazai „szakembereket” illeti a kritika.
Honda S2000 - Dupla plusz jó Ha a roadsterek jók, és a Hondák úgyszintén, akkor lehet rossz egy Honda roadster? Ugye, hogy nem! Aki a vezetés színtiszta, minden sallangtól mentes élményére vágyik, annak leginkább egy ilyen kétüléses, nyitott, könnyű sportkocsit érdemes vennie. Általában ezek azok az autók, amelyeknél már a tervezésnél is a vezetési élmény az elsődleges szempont. Ami felesleges hülyeség, azt bele se építik, így könnyű maradhat, bár a luxusról is le kell mondania az utasnak. A klasszikus roadster mindig kétszemélyes, orrmotoros, és hátsókerék-hajtású. A motort hosszában építik be, és amennyire csak lehet, hátratolják az első tengely mögé, hogy minél jobb legyen a kocsi tömegeloszlása. Egy igazi roadster kicsi, hangos, belül szűkös, ráz mint az állat, és alig pár centire van az utasok ülepe az aszfalttól.
Ebben a szegmensben leginkább az Egyesült Királyság számított nagyhatalomnak. A nevesebb brit gyártók közül majdnem mindnek volt vászontetős sportgépe, sőt a legtöbbjüknek az ilyen jellegű autók alapozták meg a sikerét ( lásd Aston Martin, Morgan, MG, Jaguar, Lotus). A másik élenjáró nemzet az olasz volt. Szinte minden olasz autóból létezett vagy gyári, vagy kis szériás gyártású spider.
Honda S2000 - Dupla plusz jó A hetvenes évek végére – a nyolcvanas évek elejére aztán szinte teljesen eltűntek a roadsterek majdnem minden gyár kínálatából. Vagy valóban igaz volt, hogy nem volt rájuk kereslet, vagy csak a kifutófélben lévő régi modellek már nem érdekelték a vásárlóközönséget, de tény, hogy eléggé pangott a roadster-piac. Aztán 1985-ben berobbant a Mazda MX-5, amivel a japánok gyakorlatilag egy az egyben lemásolták a klasszikus angol roadsterek építési filozófiáját, és a kocsi azon nyomban kasszasiker is lett. Sőt, azóta tulajdonképpen folyamatosan az. Ez egyrészt azért van, mert a többi autógyár egyáltalán nem, vagy csak óriási késéssel reagált az MX-5 sikereire, másrészt pedig azért, mert az MX-5-ös nagyon jó kis verda, hihetetlenül kedvező ár-érték aránnyal.
A Honda S2000-esnek semmiféle előtörténete nincs, ha csak azt nem vesszük annak, hogy laza tizenöt évnyi bambulás után végre ők is a tettek mezejére léptek roadster-fronton.
Honda S2000 - Dupla plusz jó Az 1999-es Genfi autószalonon mutatták be az újdonságot, és kapásból el is nyerték vele az „Év kabriója” címet. Persze a szokásukhoz híven megint nem kispályáztak, és kifejlesztették hozzá minden idők legnagyobb literteljesítményű szívómotorját. A kétliteres, változó szelepvezérlésű könnyűfém blokkból a Forma 1-es tapasztalatokat felhasználva, kereken 240 lóerőt préseltek ki, ami tekintélyes, 120 lóerős literteljesítményt jelent. Brutális, főleg ha azt is nézzük, hogy a vetélytárs Audi TT motorja még turbóval se tudott ennyit.
Egy roadster persze nem feltétlenül attól élvezetes, hogy erős motorja van. (Lásd Mazda MX-5, aminek a viszonylag szerény teljesítményű első generációs változatával is hatalmasat lehet autózni) De ha már van benne kraft, bűn lenne nem kihasználni.
Honda S2000 - Dupla plusz jó Az alacsony ülésbe bekászálódva nem kell sok idő az átszellemüléshez. A versenyautós hangulatot erősíti, hogy a motort egy piros gomb megnyomásával lehet életre kelteni. Az erőforrás hangján is hallhatjuk, hogy ez nem egy műmájer autó, és erről menet közben is meg lehet bizonyosodni. Alapjárattól szépen húz, de igazából csak 6000 fölött szabadul el a pokol: a motor üvölt, visít, szinte igényli, hogy tapossák, és simán elpörög 8000 fölé is, sőt itt adja le a maximális teljesítményt is. A fordulatszám magasan tartásához persze sűrűn kell gangolni a hatfokozatú váltóval, de a pontosan megvezetett karral ez is élményszámba megy. Alig több, mint hat másodperc alatt százon van, és majd' 250-es végsebességre képes, de az örömautózáshoz nem kell feltétlenül gyorsan menni. Sokkal inkább érdemes valami kanyargó hegyi útszakaszt célba venni. A tempósan vett kanyarokban is simán úton tart a sportosra hangolt futómű. Elöl a kettős keresztlengőkaros-csavarrugós felfüggesztés tökéletesen dolgozik. Valóban helyigényes, valóban drágább a gyártása, de egy élményautóba csakis ilyen való. Hátul is csavarrugós, független felfüggesztés tartja az aszfalton a kerekeket, és a kanyarokból való kigyorsítást önzáró diffi is segíti. Iszonyatosan rövid féktávot lehet venni az elöl hűtött, hátul tömör tárcsás fékrendszerrel, szóval minden megvan a tempós haladáshoz.
Olyan ez az autó, mintha a sofőr idegpályáinak a meghosszabbítása lenne: tökéletesen lehet érezni,ahogy a gumik kapaszkodnak az aszfaltba, ahogy a fékbetétek a tárcsákba marnak, ahogy a motor ereje rászabadul a váltóra, a kardánra, és a kerekekre. Megszűnik a külvilág. Ráadásul mindeközben csak a szabad égbolt van felettünk. Na, ilyen egy igazi roadster...
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Autócsoda (11/27)
K É P G A L É R I A
Honda S2000 - Dupla plusz jó -
Honda S2000 - Dupla plusz jó -
Honda S2000 - Dupla plusz jó -
Honda S2000 - Dupla plusz jó -
Honda S2000 - Dupla plusz jó -
Honda S2000 - Dupla plusz jó -
Honda S2000 - Dupla plusz jó -
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
6 300 000 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Kaylan
2016-09-01
18:10:10

"Very true! Makes a change to see soeonme spell it out like that. :)"

Miwako
2015-01-13
11:09:27

"Your banner wiegdt for election takes so much place I can't see the rest of your post, besides the two pictures.You seem to love those car, but I have difficulties to understand if it is sincere or ironic. I read the quote of Regan "I believe the best social program is a job". That is a good one, well thought, obviously, but I wonder what this man really did for employment in your country. All those are juste words : what have been the result ? Was there more jobs or less during his presidency ? And if there were more : was it really by his political actions, or wasn't related to an favorable economic context ?I don't trust politics when they speak : they would tell anything just for being elected, or reelected, because they love the salary, the upstanding going with the political fonction, and they have absolutly no interest in the people they clame to work for. Politics is what we call in French a "miroir aux alouette", and I'm not a bird."

Ronin
2012-04-28
09:42:37

"Cruse, ez a hozzászólás eléggé ostoba "gondolkodásmódra" utal."

Cruse
2010-01-24
15:09:39

"Hol is láttam én ezt az autót? ..... Ja megvan van az utcánkban egy fószernek! Csak Mazda jel van az elején. Valami nyolcas. Elöl és hátul ugyanaz. Fiatal bankszakemberek számára ideális csajozós autó. Ez az a formavilág ami működik a városi korzózás közben és az autópályás "alacsony vagyok de jobb az autóm teljesítménye" rivalgás közben. A Japán nép testméretileg eleve kihívásokkal köszködik. A második világháborúban az első akinek neki mentek, hogy nagyságukat alacsony termetük ellenére is bizonyítsák az az egyesült államok volt. Persze nem esett nekik jól nekik amikor viszonozták az udvariatlan gesztus amivel háborút kezdtek, de ami nem működik a csatatéren azt megpróbálják az iparban érvényesíteni. Kitűnő autó, csak már láttuk valahol. Kitűnő menet teljesítmény, csak hiányzik belőle valami egészen mély ami kisebb teljesítménynél is megvan egy Jaguárban és a Lamborghiniben. Aki ilyent vesz az sportrajongó legyen. Mert azoknál akiket lenyűgöz az elegancia, szóba sem jöhet. Akiket a felszereltség és a kényelem tölt el elégedettséggel azok szűkösnek és középszerűnek fogják látni. Persze ez kívülről nem látszik Hiába jobb az Audi TT kupénál, ha a főnöknek a bank parkolójában Audija van és mellé állunk egy Hondával az egy életre meghatározza a munkahelyen betöltött másodlagos szerepet. A Honda, Magyarországon is kisautókkal és könnyen rozsdásodó kasznival köszönt be a kilencvenes évek elején a kelet Európai autós társadalomba, ami egy kissé csalódottá tett engem, aki csak a filmekben látott akkor még Hondát. Azt gondoltuk, a sokat nyálazott autós magazinok képei és leírásai alapján, hogy a szuper autó gyártás a Honda fő profilja. Ehhez képest fantáziátlan vonalvezetésű kisautókat és könnyen rohadó kasznikat láttunk, amikhez minden alkatrész nagyon drága volt. e időről időre megjelenik egy jól eltalált sportautó és kitesz a márka hírnevéért. Ez az autó is elismerést érdemel, de nem mernék megjelenni vele egy olyan társaságban ahol a csillogás és az elegancia, követelmény. Biztos, hogy lenyűgözök vele minden középosztálybeli ficsúrt akik a piroslámpa rali világbajnokságot az Üllői úton minden nap egymás között megrendezik a lakótelep krémjeként a lányok szórakoztatására, de csak addig amíg ők is be nem ülnek."

MR.Balint
2008-12-01
21:12:37

"egy kicsit nagyon lanyos "

MR.Balazs
2008-12-01
21:10:29

"jo kocsi nekem nem tecik ez egy csepet sem "

flora
2008-08-08
21:12:48

"ez a kocsi mindent lever!!!Még a Ferrarit is!!Szerintem:-))"

Farkas andrea
2008-03-30
09:57:47

"Ebben biztos megnéznének."

Dani
2007-08-21
17:39:49

"Már videó is van a cikkhez!"

Dani
2007-07-16
09:00:22

"Na, erre vártam! Tuti biztos befutó"

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv