Az ajánlási időszak lezárult
#8

Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 8. /27
  • Pontszám: 7.24
  • Szavazatszám: 284
A téma további cikkei
Amikor Dante Giacosa megtervezte a Fiat 500-ast, a fő célkitűzés az volt, hogy legyen használható és legyen minél olcsóbb. Mindkettő kipipálva és mellesleg sikerült legendává válnia.
Már amikor megjelent akkor se volt benne semmi forradalmi. Már 1957-ben is tisztán látszott, hogy a farmotor evolúciós zsákutca, a szinkronizálatlan váltó idejétmúlt, a léghűtés elavult, és tizennyolc nyamvadt lóerő nevetséges egy személyautóban. Volt viszont hatalmas nyitható vászonteteje, és zseniális karosszériaformája, és ez éppen elég volt a sikerhez.
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip na, mondjuk ez nem AbarthAz olaszok persze nem lennének olaszok, ha nem nyélgázzal közlekednének még a kerekesszékkel is, így nem kellett sokat várni az 500 Sport változat jöttére sem. A tuningcégek se tétlenkedtek és hamarosan megjelentek a mérgesebbnél mérgesebb Abarth és Giannini minirakéták, nem ritkán 700 köbcentivel és akár több, mint negyven lóerővel. A mai világban – amikor lassan már egy elektromos fűnyíró sincs száz lóerő alatt – eléggé nevetségesen hangzik a negyven ló, de tessék csak beülni mondjuk egy Abarth 595 SS-be. Az üléspozíció alacsony, olyan mintha sámlin ülnénk, ráadásul az ülések oldaltartása is egy sámliéval vetekszik. A műszerfal nem zavarba ejtően zsúfolt – és akkor most finoman fogalmaztam. A kormányoszlopon se fogunk elveszni a bajuszkapcsolók rengetegében, de hát nem is ez a lényeg. A két ülés közé nyúlva egy kis karral találkozunk, vele lehet működésbe hozni az indítómotort. A mókás kis kütyü egyrészt azért jó, mert nem kommersz, eltér a megszokottól, másrészt mert nem fordulhat elő, hogy az önindító behúzótekercsének a halála miatt maradunk ott valahol. Persze-persze, előfordulhat az is, hogy a bovden szakad el, de ilyenkor egy seprűnyéllel a kézben lazán hátraballagva kinyitjuk a reaktortetőt, bennfentes arckifejezést mímelve, szakavatott(nak tűnő) mozdulattal benyúlunk a megfelelő helyre és rövid tekerés után életre is kel a szunnyadó őserő. A váltót egyesbe rakva vonyító hangot hallhatunk, bizony ilyen az, amikor egyenes fogazású fogaskerekek feszülnek egymásnak. Az egyes és kettes elég hamar leforog, szadista hajlamúak hármasban egész sokáig húzathatják, de nyolcvannál tovább nem nagyon érdemes. A kis ördögfióka inkább kanyarokban van elemében, városi szlalomozásban pedig verhetetlen. A kormány karimája vékony, de szerencsére a volán meglepően közvetlen, gokartszerűen irányítható vele az egérkamion.
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip A gyári 125-ös (nem elírás, valóban százhuszonötös!!!) virsligumikkal is iszonyat nagyot lehet vele kanyarodni, egy átlagos középkategóriás csak nehezen tudja tartani a tempót. Persze megvannak a határai, érezhetően sodródik, farmotoros létére meglehetősen alulkormányzottan viselkedik, majd hirtelen csap át túlkormányzottságba: a kocsi hátulja egyszer csak elkezdi megelőzni az elejét. Az átlagos tuner persze minimum 155/65-ös méretű gumikat pakol fel, ezekkel már szinte sínautóként viselkedik a kis vas. Kedvenc tesztkanyarom hivatalosan 40 km/órával vehető be. A gyakorlatban 135-ös gumikkal olyan 55-60 km/óránál jön a halálfélelem, a 155/65-ösökkel a hetven kilométer/órás sebesség még sima ügy, bár az utasok ilyenkor már javában sikoltoznak, ami nem épp felemelő. Az 500-as egyszerűen imádja a kanyarokat, már csak ezért sem érdemes autópályára vinni, na meg főleg azért, mert ugyan bírja az autópálya-tempót, de ilyenkor már elveszik az élvezet. A külső sávban kullogás nyomasztóságát csak a kamionok, buszok, félénk tanulóvezetők és öregasszonyok előzgetése oldja. Nem túl lélekemelő egy olyan kocsiban, ami egy kanyargós hegyi úton, vagy a városi forgalomban képes hatvan km/h-nál ugyanazt az élményt nyújtani, mint egy régebbi 911-es Porsche száznegyvennél.
És most következik az, ami a legjobb az egészben: körülbelül egymillió forintból tökéletes vadiúj mini-sportkocsit építhetünk magunknak, ugyanis még mindig kapható hozzá mindenféle alkatrész, és a tárcsaféktől, az ötsebességes váltótól kezdve a 800 köbcentis hengereken át a hengerenként négyszelepes hengerfejig mindent megvehetünk hozzá, amit csak kedvünk és pénztárcánk enged.
Kell ennél több egy autórajongónak?
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Autócsoda (8/27)
K É P G A L É R I A
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip -
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip - New500 - 2007
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip - New500 - 2007
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip - New500 - 2007
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip -
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip -
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip -
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip -
Fiat 500 / Abarth 595 SS - Sportautó.zip - na, mondjuk ez nem Abarth
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
1 165 183 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Hawk
2017-01-19
09:07:08

"I bow down humbly in the presence of such grsaentes."

Cathleen
2016-05-18
01:12:43

"Petra, I have been working in a small agency for the last 18 years and I do agree to your experience. What a shame that some companies think they NEED to colaborate with one of the big names! Many of them could get a much better prcca-suciess-retio at a small or medium-sized agency. Moreover, with our international network (PRN) we can offer high quality PR services on a global level – another area where we are able to compete with the big networks. A lot of reasons pro boutique and small agencies!Best, Veit"

Bobbe
2015-01-13
06:51:06

"That's a subtle way of thnniikg about it."

Leslie
2011-07-29
23:47:27

"Egyszer egy barátom 500-asával 4-en mentünk Börzsönybe nyaralni, valahogy felment az úttalan utakon is a hegyre! Minden kocsma előtt megcsodálták :))) Lehet, hogy egy elavult, kényelmetlen kisautó és nem létezik passzív biztonsága, de NAGY ÉLMÉNY!! ;)"

kacsa
2011-02-16
16:01:56

"NEKEM VOLT FIAT 500-OM AZT A NAPOT MIKOR ELADTAM BÁNOM A LEGJOBBAN. !!!! "

merivaa
2010-09-01
14:22:42

"Azért az, hogy ennek zseniális a karosszériaformája egy kicsit túlzás! :D"

roli
2009-11-11
09:56:46

"hol lehet abarth blokkot szerezni "

MR.Balint
2009-06-23
00:57:32

"MR.Balint en az austin martin one 77 melle vennek egy ilyet mert kevesebbet fogyasz meg azert is mert egy austinal nem lehet ilyen kis helyen megfordulni esetleg csak kezifekel"

MOGYI
2009-06-21
14:54:21

"nekem steyr-puch om van de tök ugyn ilyen4"

MOGYI
2009-06-21
14:48:32

"NAGYON TUD A GYEREK MEG AZ AUTO AZ MÉG KIRÁLYABB HOGY ILYEN KIS HELYEN ILYEN TRÜKKÖKET!!!!!!!!!!!!! "

MR.Balazs
2008-12-01
21:08:23

"ez az amaim kocsilya nem tudom hol lehet venni egy ilyet akor nem lene sehol megvenem a vilag osszes fiat 500-zasat"

MR.Balint
2008-12-01
21:07:15

"ez sokal olcsobb mint az uly de ugyan annyit tud "

Kertiné Szőke Erika
2008-03-30
11:31:47

"Borzalmas"

Farkas andrea
2008-03-30
09:52:18

"Városi autónak tökéletes."

Árnyék
2007-09-11
21:12:29

"750-es kis Zastám volt nekem is, nagyon tutti!A kis dudu."

Dani
2007-08-14
11:33:18

"Nekem meg egy kis Autobianchi A112. Tényleg jó kis móka, 70-nél már olyan, mintha 150-nel száguldanál:) Azért hogy minden alkatrész kapható hozzá, az erős túlzás szerintem. Ha jól tudom Olaszo.-ból hozzák be a cuccokat külön rendelésre."

mrksky
2007-08-14
11:12:04

"Kihagyhatatlan. Nekem mondjuk a 750-es zastavám volt, de az úgyis a fiat koppintása."

mrksky
2007-07-06
20:26:42

"Csak azért szavazok Zsírra, mert jobb mint a szív :S"

Dani
2007-07-04
11:37:27

"wassup"

Luigi
2007-06-26
00:47:27

"Luigi ottvan elsző képen! Luigi imád csak Ferrari!"

Tibee
2007-06-25
22:42:52

"Gummi-Gummi! :):)"

Dani
2007-06-08
14:16:08

"Fel a csúcsra!:)"

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv