Az ajánlási időszak lezárult
#2

Ferrari Enzo: A Főnök autója

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 2. /27
  • Pontszám: 7.73
  • Szavazatszám: 318
A téma további cikkei
Kicsi a szabad magassága, rengeteget eszik, kevés benne a hely, hangos, drága a szerviz és még rádió sem jár hozzá. Kell.
Ha az életben egyetlenegyszer megjelenne a jótündér, és azt mondaná: "Na látom, jó voltál, választhatsz egy autót a világ összes típusából", biztosan nem a Ferrari Enzot választanám. Ha azonban Kimi Räikkönen egy átmulatott éjszaka után odajönne, és udvariasan megkérne, hogy vigyem haza a verdáját… nem mondom, hogy nem próbálnék meg lyukat taposni a padlólemezbe.
Mindösszesen 399 darabot gyártottak belőle, tehát átlagosan 200 darabot évente, 2002-től 2004-ig. A tulajdonosokat természetesen a szokásos Ferrari-módszerrel válogatták: a gyár mondta meg, ki kaphat ilyen autót, és legalább egy Ferrari a garázsban volt a beugró. Mindennek ellenére az eredeti 350 darabos szériát a nagy érdeklődés miatt 400-ra kellett bővíteni. A bűvös négyszázadik a Ferrari múzeumába került, jelenleg tehát ott áll az egyetlen nullkilométeres Ferrari Enzo. Pazarlás.
Ferrari Enzo: A Főnök autója Ez az autó már rég nem az olaszokról és nem elsősorban az olaszoknak szól. Ez az autó kifejezetten a Ferrari-mítoszt testesíti meg, olyanoknak, akik nem sajnálnak cirka 180 millió forintot ezért a mítoszért. A szörnyeteg teljesen jogosan viseli az egykori nagyfőnök nevét, aki az utcán is használható kocsikat csupán a versenyistálló finanszírozására készítette. Ez az Enzo is ilyen: mitha valójában F1-es autó lenne (a Pininfarina-műhely formatervezői nem mulasztják el ezt a szánkba rágni), de a versenyzők érdekében egy kissé "lejjebb adta", és így már a "pórnép" is beülhet a volán mögé, súlyos euromilliókat termelve a versenyzők számára.
Ferrari Enzo: A Főnök autója Ha pedig beült, nemigen akar kiszállni, ha pedig még a hatliteres V12-est is beindítja, garantálható, hogy csak a helyi elmegyógyintézet ápolói és a rendőrség SWAT-alakulata is csak együttes erővel képesek kicibálni onnan. A tizenkét henger alapjáraton egy elégedett kandúr dorombolását utánozza, finoman, kulturáltan jár, nem is hinné az ember, hogy 660 lóerő lapul az átlátszó gépháztető alatt. A maximális teljesítményt 7800-as fordulatszámon adja le (itt már inkább hasonlít egy csapdába esett oroszlánfalkára), ahol a szanaszét csiptuningolt-fóliázott májerautók véres torokkal, megadó halálhörgéssel főzik meg a motort.
Ferrari Enzo: A Főnök autója Mindehhez járul az 1255 kg-os menetkész tömeg, ami leginkább a méhsejtcellás szénszálas és alumínium karosszériának köszönhető (ráadásul ebből 110 liter a tank!). Kis pöccintés az egyik karon a kormány mögött, a váltó milliszekundumok alatt kapcsolja az egyest… a többit a kedves olvasó fantáziájára bízom. Ha gyorsulni szeretnénk vele, az sem lehetetlen, a 0-200-as tartományt 9,5 másodperc alatt futja meg. A végsebesség a gyár által meghatározott 350 km/h, pontosan. Eddig engedi száguldani az elektronika az őrült újgazdagot a német autópályán. Jellemző az olasz mérnökökre, hogy a leszorítóerő igazából csak 170 fölött kezd előjönni… Az utastérben hiába keressük a középkategória anyagait, de a luxuskocsik bőrfa tobzódását is nélkülöznünk kell. Minden egyszerű, praktikus és főleg szénszálas anyagból van, áldozatul a minden grammot megspóroló tervezésnek, de egy Enzonál úgysem a belső teret figyeljük vezetés közben…
Ferrari Enzo: A Főnök autója Kismillió kormányról vezérelhető kütyü helyett (a rendelhető extrák kimerülnek a vörös, sárga vagy fekete fényezésben) egyetlen dolgot lehet a kormányról vezérelni: az autót. Igaz, innen aztán gyakorlatilag mindent állíthatunk: a futómű sokféle keménységét, a menetbiztonsági elektronika különféle fokozatait, a kipörgésgátlót, az ABS "durvaságát", sőt akár ki is kapcsolhatjuk az összes olyan dolgot, amely arra vigyáz, hogy a karosszériát még a korlátozott versenyzői képességekkel megáldott vezető se törje össze. Természetesen a gyár ezt szigorúan megtiltja… Erről a haver első Simsonja jut eszembe, amikor apám eképp óvott tőle: - Fel ne ülj arra a motorra, bal oldalon van a kuplung meg a váltó…
Fogyasztásról, üzemanyag-minőségről ebben a kategóriában beszélni nem ildomos, illetve akik ilyen autó vásárlását megengedhetik maguknak, azok általában nem azzal foglalkoznak, hogy milyen és mennyi benzint tankolnak. A 11,2:1 kompresszióviszony azonban bizonyossá teszi, hogy nem jó bele a 95-ös… mindenesetre én nem tankolnám bele.
Ferrari Enzo: A Főnök autója Ha a dollár-, euro- és egyéb milliomos Ferrari-rajongónak ez nem lenne elég, Maranellóban úgy gondolták, hogy aki versenykörülmények között akarja használni az Enzoját, ám tegye. Építettek egy még brutálisabb verziót az egyébként sem gyengélkedő alapokra, igaz, ez a változat már nem kaphat forgalmi engedélyt, kizárólag versenypályán használható. Az FXX azonban nem csak egy újabb játékszer: 39 paramétert mérő telemetria-rendszert tartalmaz, ami vezetés közben lehetővé teszi a Ferrari mérnökeinek, hogy leolvassák és hasznosítsák az üzemi adatokat, így a ravasz taljánok két legyet üthetnek egy csapásra: a pilóta ingyen áll rendelkezésre, a saját autójával, amit mellesleg a Ferraritól vásárol… briliáns.
Ferrari Enzo: A Főnök autója A Ferrari Enzo nem az autóról szól. Mi több, az Enzo csupán egy szükséges eszköz ahhoz, hogy elfelejtsük az autót. Ha beül(ne) az ember egy ilyen gépbe, messze maga mögött hagy(na) mindent, amit eddig az autózásról eddig gondolt. Kívülről olyan, mint egy szimfónia. Belülről is. Egy Enzoba nem lehet csak úgy beülni. Lassan kell közelíteni hozzá, tisztelettel, minimum komplett golfruhában, lassan beszállni, kicsit megpihenni a kagylóülésben, időt hagyni a külvilág zajainak, hogy leülepedjenek, benyomni az indítógombot, pöccinteni egy egyest, aztán már semmi sem számít, csak az élmény, a vezetés maga. Nem életcélom, hogy mocskosul gazdag legyek, ám ha ez az ára annak, hogy egy Enzom legyen… nem bánom.
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Autócsoda (2/27)
K É P G A L É R I A
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Ferrari Enzo: A Főnök autója -
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
184 841 041 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Johnie
2016-09-01
14:16:42

"This is way more helpful than anhynitg else I've looked at."

Jonnie
2016-08-27
21:55:41

"This insthgi's just the way to kick life into this debate."

Fats
2016-05-18
04:26:53

"Univeral life insurance is lelezigad fraud. The policies are sold as ineetsmvnts, but the policies are designed to blow up when you need them most. As for the tax advantage it is strictly smoke and mirrors. Never buy universal life insurance."

Lucas
2015-01-13
13:36:06

"The leather color is cuoio and not beige which you do often see on Ferraris.It's like cpimarong rosso corsa with rosso scuderia. The last color is ugly and so is the brown interior. Look at the post of the Dreams Ferrari, beige "

GAGA
2011-11-09
20:13:36

"Szép autócska "

valaki
2010-07-21
17:12:25

"Ez az autó elkpesztő:gyöngyörű, és gyors. De csak 399 van a világon, ezért ha nem vagy pl.: a pápa vagy egy filmsztár akkor nem tudod megkapni mivel a Ferrari mondja meg kinek lehet egy.És túl sok az elektronika, na jó van olyan mód ,hogy némelyeket kikapcsolsz pl.: kipörgésgátló de ez nem olyan élvezetdús mint egy F40(amiben kevesebb elektronika van mint egy elektromos fogkefében).Tehát én a régi jól beváltat venném meg. "

Cruse
2010-01-27
22:32:54

"Igazából ez az autó jobban hasonlít egy hajszárítóra, mint egy forma egyes autóra. Persze a teljesítménye jelképes, hiszen hivatalosan csak pályán lehetne kihozni azt amit tényleg tud. Vagy kemény büntetésekért az autópályán, de ott mások veszélyeztetése miatt is indíthatnak pert a gyorshajtó ellen."

chndkmf,g.h
2010-01-04
19:17:44

"Az e-bayen árult egy ilyet egy német nő aki 26 éves volt. "

cruse
2009-12-17
07:25:50

"Ezúton szeretnék bocsánatot kérni minden Ferrari tulajdonostól és rajongótól, a Lotus Elise és a Ferrari F40eshez írt hozzászólásom tartalmát illetően. Elismerem, hogy minden Ferrari modell kitűnő és hibátlan. Csupán az én személyes fogyatékosságom és ismereteim hiányosságai miatt nem vettem észre, hogy valójában ezek a világ legjobb autói. Nem igaz az, hogy a képen szereplő Enzo Ferrari egy csúnyított változata a Luke Skyvalker által a Csillagok háborúja negyedik epizódjában vezetett x szárnyú vadászgépnek, melynek elejére az Enzo hasonlít. Kijelentem, hogy a gazdag felszereltséggel rendelkező Enzo a forgatható kormánykerékkel és váltórendszerével, melynek fokozatai jaj de jó, hogy olyan gyorsak, mert így a nagyon gazdag Ferrari tulajdonosok elkápráztathatnak minket, messze megelőzi korát. Mert nagyon gyors. Kijelentem továbbá, hogy véleményem megváltoztatására nem az ágyamban talált Ferrari feliratú levágott lófej által keltett sokk hatás késztetett, hanem Gino és Giovanni urak finom humoros bölcsességei, melyek kedves megfogalmazása olyan nagy hatással volt rám, hogy inkább szimpatikusnak látom ezt az igazi Olasz autó csodát. Sőt, ha mégy egyszer negatív kritika hagyná el a számat bármilyen Olasz autóval kapcsolatban, akkor fejbe lövöm magamat és szőnyegbe csavarva autóstól rohanok a Dunába, hogy ott felfaljanak a krokodilok és a kóbor kutyák. És ezúton szeretnék könyörögni Don Ferrarinak és a család minden tagjának, hogy legyenek irányomban könyörületesek és a feleségem többi testrészét egészben szíveskedjenek visszaküldeni. Anyósom kivételével."

Ferrari
2009-11-18
19:07:16

"Amugy az apeh is rám szálna ha ilyenem lenne XDXD"

Ferrari
2009-11-18
19:04:59

"Ha 40 milláé lehetne ilyet venni akor má rég lenne legalább 1. A a ferrari a leg jobb és a fordot simán lehagyja. Kkkkkkkkkkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirrrrrrrrrráááááááájjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!!!!:):):):):) "

ATTILA
2009-10-08
20:08:44

"ATTIKA A FERRÁRI A FŐNŐKÖM A KOMOLY KOCSIK SZUPEREK A BÉNÁK NEM JOK "

Rolixx
2009-08-20
20:38:03

"Sztem egy tuningolt ford is messze van egy Ferrari Enzo-tólXDXD"

Fecsító
2009-08-10
17:56:12

"jó jó de a legjobb akkor lenne ha az enyém lenne"

balazs
2009-02-14
18:48:13

"ki irta ezt jo a fordunknak csak egy uj akumlatort kell veni!!!! ja csak tudjatok a fordunk fel van tuningolva azert job:P"

barczag balint
2008-12-01
20:52:07

"ez a hulye balazs azt hiszi jobb egy ford sierra min egy ferrari enzo"

balazs
2008-12-01
20:38:18

"jo kis ferrari de a mi ford sierank jobb igaz hogy a ford nem megy de azert meg mindig jobb:P:P:P "

Tamás
2008-10-01
17:51:35

"jót lehetne kenni benne:D"

valaki
2008-06-25
14:08:48

"ha lenne egy ilyenem mennék vele egy kört és eladnam KB 40 milióért :-)"

Kertiné Szőke Erika
2008-04-03
17:47:07

"Na ez az ami ebben az életben biztos, hogy nekem nem lesz."

H?gyéné Manyaszek Jelica Viola
2008-03-30
18:10:00

"Ha nekem ilyen lenne..., nem güriznék egy iránytűért...."

Farkas andrea
2008-03-30
09:43:00

"Elfogadnám az biztos,de 1 héten belül az APEH is megjelenne!"

Keresztesné Krajnyik Hajnalka
2008-03-29
21:46:20

"Igen jó kis dögös autócska:)))"

Marcsi-35
2008-03-29
21:01:22

"Csodálatos ,igazi kis "női " autó :)"

Babu
2008-03-29
20:33:08

"Ha ilyen telne,nem fájna a fejem a fogyasztása miatt:))"

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv