Az ajánlási időszak lezárult
#27

BMW Z3 Coupé - Semmi sallang

Száraz tények

Vagy mégsem?
Szavazatoddal Te is befolyásolhatod, hogy ez a cikk bekerüljön-e a Kihagy6atlanok névsorába!

  • Helyezés: 27. /27
  • Pontszám: 3.92
  • Szavazatszám: 13
A téma további cikkei
Erős autót építeni nem nehéz feladat, de egy jó élményautót konstruálni már közel sem egyszerű. Azt azért kimondhatjuk bátran, hogy a BMW-nek egész jól megy a dolog. A bajorok gyártmányaira egyébként is jellemző a sportos karakter és az élvezetes vezethetőség, nem is csodálkozhatunk azon, hogy a kifejezetten élményautónak szánt Z3 Coupén minden klappol.
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang Kényelem, vételár, csomagtartó, fogyasztás, helykínálat. Na ezek azok a szempontok, amit egy roadster tervezésénél abszolút másodlagosak. Egy jó roadster receptje az így hangzik: harapós fék, bivalyerős motor, pontos váltó, stabil futómű, valamint egy minél merevebb és minél könnyebb kétüléses karosszéria. Persze ennél a járműfajtánál kötelező műfaji sajátosság a nyitott tető, és lehetőség szerint a hosszában elhelyezett motor orrmotor és a hátsókerék-hajtás. Aki tehát roadsterezni szeretne, annak számtalan lehetőséget kínál a piac mind új, mind pedig használt modellekből. A Mazda MX-5-től kezdve a Honda S2000-resen és az SLK Mercin keresztül a Porsche Boxsterig szabadon lehet válogatni ízlés és pénztárca függvényében, sőt aki nem ódzkodik a veterán vagy youngtimer autóktól, annak olyan klasszikusok is képbe jöhetnek, mint a Fiat 124 Spider, az Alfa Duetto Spider, az MG B, az Austin Healey vagy esetleg a Triumph Spitfire.
Na de mi van azokkal, akik száguldozni és szerpentinen cikázni ugyan szeretnek, de azt már kevésbé, ha az utca népe őket bámulja vagy netán megfájdul a fülük a huzatban. Azok se biztos, hogy nyitott kocsit szeretnének, akik olyan helyen laknak, ahol H. Bóna Márta is szeppukut követne el, annyiszor kell rossz időt bemondania.
Nos, itt már kissé nehezebb dolga van az embernek, ugyanis a könnyű, erős, hátsókerék-hajtású kupé ritka, mint a fehér Zorró. Az újabb kupék többsége vagy nagy és nehéz, vagy pedig valamely tömegmodell alapjaira épült soft-coupé, kommersz futóművel és fronthajtással. Akinek sem a nehézbombázók, sem pedig a zsúrpubi-transzporterek nem jönnek be, azoknak nincs túl sok lehetőségük.
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang Szerencsére a BMW azonban észrevette ezt a piaci rést, és rá is mozdult. Csakúgy, mint vetélytársai (pl. Lotus Exige, Porsche Cayman) a már meglévő roadster – jelen esetben a Z3-as – kupésításával született meg az új modell. Műszakiak terén a Coupé szinte teljesen megegyezik a vászontetős verzióval, de különbözik a tető (értelemszerűen, ugye), a hátsó sárvédő, a hátsó ablak, a lámpa és a hátsó köténylemez. A roadster gyengébben motorizált variánsaiban dolgozó négyhengeres motorokat száműzték, a kupé csak a soros hathengeres, 2,8 literes motorral kapható, ami 193 lóerős, illetve van még az M Coupé nevű szörnyeteg, szintén sorhatos, de 3,2 literes és 321 lóerőt szolgáltató erőforrással. Ehhez a teljesítményhez már a futóművet és a fékrendszert is megerősítették, áthangolták, de külső jelek is utalnak a sima Z3 Coupé és az M Coupé közti különbségekre.
Mindkét modellben közös viszont az, hogy az igazi kompromisszummentes sportkupét testesítik meg, a vegytiszta, minden sallangtól mentes élményautót, ráadásul mindezt a BMW legendásan jó soros hathengeres motorjaival. Lehet az ilyet nem szeretni?
Tetszett a cikk? Küldd el az ismerősődnek!Hozzászólok!
Autócsoda (27/27)
K É P G A L É R I A
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang -
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang -
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang -
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang -
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang -
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang -
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang -
BMW Z3 Coupé - Semmi sallang -
Van róla jobb fotód?
Küldd el nekünk!
Ajánlás
Van új ötleted, ami nem szerepel a listán?
Oszd meg velünk!
Mennyibe kerül?
A többség szerint ez:
3 860 000 Ft
Szerkesztő

Horváth Péter

Szólj hozzá!
  1. Biztonsági kód
Cherry
2016-09-01
14:19:53

"You have more useful info than the British had colonies prWI-WeI."

Sequoia
2016-08-27
21:35:35

"That's an apt answer to an ineitesrtng question"

Amira
2015-01-13
10:19:06

"totallylost / Kim, the answer to your qusteion has to come your insurance agent, because different companies have different rules. Some companies have very strict rules, who ever the car is titled to has to have the insurance in their name. You can add your father on the title along with you, and that will solve that problem. Then some companies, it doesn't matter who's own the car, as long as they are living under the same roof. To make sure you don't run into any problems, call the agent, and they will be glad to tell you whether the title also should include your Dad. Congratulations on the new car, and please be careful! God blesses us all "

valaki
2010-10-09
18:57:49

"Ja és Mr. Bálint ha szerinted ez szép akkor neked akkora ízlés -ficamod van , hogy else tudom képzelni."

valaki
2010-07-19
13:52:25

"Ez a világ egyik legrondább autója . Ha nem hiszitek el nézzétek meg a hátsó lámpát, oldalról még csak-csak , de az eleje(!), a motorháztetőre pedig nincs szavam! "

Cruse
2010-01-25
14:21:17

"A BMW csapata szerintem végre kapott egy igazi szőnyegszéli leszúrást a vezetőségtől. Amióta felhagytak a cápaorrú autók tervezésével a BMWből eltűnt az a sportszenvedély ami korábban az egekbe emelte az autót. Sokan hezitáltak azon, hogy BMW vagy Mercedes álljon az udvaron. Nehéz volt eldönteni. A BMW egyszerre a sport, elegancia és a vásárlók érdekét néző cég volt. A mostanában gyártott, illetve tervezett autók többsége olyan csúnya volt, hogy akkor is átröhögtek az öltönyös, nyakkendős üzletemberre egy Trabantból az autópályán, ha egyébként egy fúllextrás darab előzte meg őket. A z4, z8 és most már a z3 is ezt a csorbát hivatott kiköszörülni. Ez az autó odateszi magát a formavilágával ahova a BMW név hivatott tartozni. Nevetve szégyeníti meg akár az X3mast és a népszerű X5ös darabokat amiket azért vásároltak a márka rajongói, mert szégyellték volna másik típusban magukat. Ez az autó az ami a mosóban olyan tekintélyt parancsoló, hogy a sor önként félre áll és előre engedik. Behúzott kipufogóval nyüszít minden kisebb márka képviselője. Ráadásul olyan uniszexre sikeredett, hogy világos színekben simán női, míg erős, sötét árnyalatokban férfi autót lehet benne felfedezni. Míg egyesek neveket adnak az autóiknak az szerint, hogy férfinak vagy nőnek néz ki, addig az uniszex autóknál könnyű a megszeretett darabtól elhidegülni, ha beszólnak, hogy ez nem férfias. A szín kérdésben való jó választás terméseztessen sokat segít"

mr.balint
2009-08-14
00:06:53

"na ne mar ide is enirok eloszor na jo akkor leirom hogy miert kihagyhatatlan azert mert jo sportos es nagyon szep es vegulis nem is anyira draga :D"

Ajándékötlet-Élmény-Úti cél Magyarországon-Természeti csoda-Autócsoda-Freestyle-Film-Építészeti csoda-Nagyváros-Könyv